esmaspäev, 1. veebruar 2016

Uus aasta on hästi alanud


Seoses Haabersti ringristmiku rekonstrueerimise algusega 2016. aasta suvel ei saa trollibussid enam 6. ja 7. liinil sõita, mistõttu tuli need asendada uhiuute ja keskkonnasäästlike Volvo 7900 hübriidbussidega.

Suletava 6. trolliliini Väike-Õismäe – Kaubamaja asemel alustas 1. Jaanuarist tööd hübriidbussiliin 42, mille marsruut ühtib endise trolliliiniga. 7. trolliliini Väike-Õismäe – Balti jaam asemele tuli hübriidbussiliin 43, mille marsruut langeb samuti kokku endise trolliliiniga. Ka kõik peatused jäävad samaks.

Hübriidbussid sõidavad trollidega võrreldes tihedama graafi kuga, intervall läheb kolmandiku võrra tihedamaks. Kui näiteks 6. trolliliinil oli intervall 9–12 minutit, siis hübriidbusside puhul hakkab see olema 6–7 minutit. Hübriidbussi omapära seisneb selles, et sõiduk kasutab liikumiseks nii diislikütust kui ka elektrienergiat. Igal pidurdamisel muundab buss kineetilise energia elektrienergiaks ning salvestab selle kondensaatoritesse, et kasutada seda energiat peatustest väljumisel ning fooride tagant sõitu alustades. See aitab vähendada õhusaastet linnas. Diiselmootor lülitub automaatselt sisse siis, kui buss on saavutanud teatud kiiruse.

Olen ka ise sõitnud uute hübriidbussidega ja need on tõesti mugavad, vaiksed ning soojad. Ilmade soojenemisel alustatakse trollide kontaktliinide mahamonteerimist. Üha rohkem linnu maailmas loobub perspektiivitust trolliliikluse arendamisest ning suunab vahendid hübriidtehnoloogiasse ja autonoomsesse elektritransporti. On ka fakt, et trollid on kallimad kui bussid ja lisaks nõuab suuri kulutusi kontaktliinide korrashoid. Tallinna Linnatranspordi ASi juhataja Enno Tamme sõnul ei presenteeritud rahvusvahelisel ühistranspordimessil trollibusse enam ühegi tootja poolt. Pigem on kõik tootjad keskendunud hübriid- ja sõltumatu elektritranspordi arendamisse. Kuigi, jah, veel kümmekond aastat tagasi tundus kontaktliinist sõltuv elektritransport linnaõhu puhtuse tagamisel ainuvõimaliku lahendusena.

Samuti on põhjust rõõmustada Õismäe Vene Lütseumi perel. Juba selle aasta sügiseks, uue kooliaasta alguseks saab koolihoone renoveeritud koos täiendavate juurdeehitustega. Kooli kahte tiiba ühendavale osale ehitatakse peale täiendav korrus keeltekorpuse jaoks. Lisaks lammutatakse maha vana võimla ja asemele ehitatakse suurem ja nüüdisaegsem võimla ning suurem söökla. Samuti on lahendatud kogu parkimine ja autoga laste kooli toomine.

Ei saa haridusasutuste puhul rääkimata jätta ka seda, et momendil käib Veerise tänava lasteaia projekteerimine, mille ehitusega loodame alustada juba selle aasta lõpus.

Hea uudis on kõigile loomasõpradele: loomaaias algab sellel aastal polaariumi ehitus, millega meie kõigi lemmikud jääkarud saavad endale suurepärased ja looduslähedased elutingimused.

 

Pilt on ilustreeriv
Kõige kallim, töömahukam ja oodatum on Haabersti ringristmiku ehitus koos Rannamõisa tee laiendusega. Ristmiku ehitus algab suvel ja kestab kuni 2017. aasta sügiseni. Liiklus suunatakse osaliselt Vabaõhumuuseumi teele, mida laiendatakse Paldiski maanteest kuni Lõuka tänavani.

Jätkub kergliiklusteede ehitamine. Eelmisel aastal valminud Järveotsa tee ja Järvekalda tee lõiku pikendatakse kuni Tähetorni tänavani. Kõige rohkem on muidugi oodatud endisele raudteetammile rajatavat kergliiklusteed Akadeemia teest Ehitajate teeni ja sealt edasi Stroomi randa.

Aga see ei ole veel kõik. Algab Õismäe tee remondi 3. etapp Nurmenuku keskuse juurest kuni Paldiski maanteeni. Remondi käigus uuendatakse valgusfoorid, ülekäigurajad saavad valgustuse, et tee ületamine turvaline oleks. Valgustuse saavad ka Õismäe tee siseringi ülekäigurajad. Jätkub ka majadevaheliste teede remont.

Sellel aastal rekonstrueeritakse Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vaheline lõik, kusjuures osa teest (540 meetrit) kaetakse betoonkattega. Õigesti ehitatud betoonkate on väga pika kasutusajaga ning madalate hoolduskuludega. Tsementbetoonist teede puhul saavutatakse teehoiu kulutuste vähenemine võrreldes asfaltbetoonkatteteedega kuni 30%.

Ma saan aru, et sedavõrd suurejooneline teede ehitus erinevates kohtades ühel ja samal ajal muudab autoliikluse väga keeruliseks. Jääb vaid loota, et tööde tellija, Tallinna Kommunaalameti juhtimisel suudavad tee-ehitajad liikluse ümber korraldada ladusalt, sarnaselt eelmise aastaga.

Meie elu ei koosne ainult suurtest asjadest. Rõõmu pakuvad ka esmapilgul pisiasjad. Peatselt avab oma äsja renoveeritud ruumid Haabersti Sotsiaalkeskuse lastetuba. Haabersti linnaosa vähekindlustatud lapsed saavad senisest avaramad, lastesõbraliku interjööriga ja läbimõeldud lahendusega mugavad ruumid. Keskuses pakutakse lastele aktiivset osavõttu ühiskondlikust elust, päevast rakendust õpiabi ja huvitegevuse näol, samuti toitlustamist õppeköögi baasil. Jätkub ka laste arengut toetav kunstiteraapia. Haabersti Sotsiaalkeskuse lastetoa teenusele saavad lapsi suunata linnaosavalitsuse lastekaitse spetsialistid.

 

Soovin teile kõigile tegusat aastat!

1 kommentaar:

  1. Tere eriti kallis
    Sa, kes on pikka aega püüdnud võimaluse teha usaldusväärne ja kiire laenu kiiresti alustada tulus äri ja suutma saavutada oma unistusi, meil on olemas, et anda teile laenu alates 6000 € 75500000
    aastane huvi 3%. Me investeerime kõik need, kes on projekti arendamiseks. Meile meeldib ausad inimesed elu ilma raskusi oma valuuta. Nii et ärge võtke rohkem teavet.
    laenupakkumise vahel eriti ja investeeringute
    Aadress: antoinelerox1@gmail.com

    VastaKustuta